Pressrelease – Sofi Poulsen köper Marchetti förlag

Växjös okrönte fantastikdrottning Sofi Poulsen firar tre år som förläggare och författare med att köpa upp det framgångsrika bokförlaget Marchetti Förlag. Marchetti förlag är känt för att nyligen släppt sin tredje novellantologi H.C. Andersen.

2018 har verkligen varit Sofi Poulsens år. Det märktes inte främst på årets bokmässa i Göteborg. Detta väljer hon nu att fira storstilat genom att köpa upp det framgångsrika bokförlaget Marchetti Förlag. Förlaget har tidigare gett ut de folksagoinspirerade antologierna Grimm, Grimm Darker och nu senast H.C. Andersen. I Marchetti Förlags produktion ligger en antologi med beräknad release september 2019.

“Jag ser med spänd förväntan fram emot att få sätta tänderna i Tusen och en natt. Förhoppningen är att den svenska fantastiken ska ha starkt förtroende för mig och känna mina styrkor när jag nu tar över Marchetti Förlag och hela deras produktion”, säger Sofi Poulsen.

Marchetti Förlag är kända för att skapa stort intresse för sina böcker. Grimm Darker är helt slutsåld sedan en tid tillbaka och Grimm finns bara i några få ex utspridda över landet. H.C. Andersen ser ut att gå samma öde till mötes.

“Det är riktigt roligt att H.C. Andersen redan nått ut till både Danmark och Finland. Boken är drygt två veckor gammal”, berättar en stolt Sofi Poulsen.

Idag, den 15 oktober 2018, är det tre år sedan Sofi Poulsen startade sitt företag och om några veckor är det tre år sedan debuten med barnboken Sagan om prinsen & prinsessan och lite om draken också. På sitt egna förlag har det blivit fyra barnböcker som Sofi själv författat. I våras gav hon ut En kaninhistoria som är den första som hon inte skrivit själv. Veckan efter släpptes Sofi Poulsens barnbok Mötet med piraten på Eloso Förlag. Den boken var ett beställningsjobb där Eloso hade headhuntat Sofi till att skriva.

Kontakt: Sofi Poulsen sofi@sofipoulsen.se 0737-471027 sofipoulsen.se